1

مركز زيبايي الماس

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

1

۲۷ بازديد

اگر جزو آن دسته آدم‌هايي هستيد كه اين روزها آينه با شما زيادي رو راست شده و خط و خطوط صورت‌تان را بيشتر از قبل به روي‌تان مي‌آورد، چه تقصير، پاي عبور سال‌ها باشد و چه دست ژنتيك و خلاصه به هر دليل موجه و غيرموجهي بدون شك به فكر رفع و رجوع اين مشكل ظاهري افتاده‌ايد، پس در همين راستا كاملا طبيعي است كه اولين گزينه موردنظرتان استفاده از بوتاكس باشد. شايد از كساني باشيد كه تا به حال سوزن بوتاكس به پوست‌تان نخورده باشد بنابراين اصلا بعيد نيست اگر اطلاعات كافي در اختيار نداشته باشيد. در اين صورت اين مطلب را از دست ندهيد  به‌خصوص اگر عزم جزمي براي استفاده از بوتاكس داريد اين ويكي پدياي مختصر و مفيد را كه توسط دكتر آرتور پري تهيه شده، بخوانيد و با آگاهي بيشتري اقدام كنيد.

 

يك هفته پيش از تزريق بايد بدانيد

 

براي تزريق بوتاكس درست مانند خيلي از عمل‌هاي جراحي ديگر نبايد پيش از اقدام به تزريق از داروي خاصي استفاده كنيد. در اين زمينه بهتر است قبل از اقدام و در صورتي‌كه داروي به‌خصوصي مصرف مي‌كنيد حتما درباره نوع دارو با پزشك خود مشورت كنيد. استفاده همزمان از برخي داروها و پشت سر آن تزريق بوتاكس ممكن است سبب كبودي ناحيه‌اي شود كه تزريق در آن قسمت انجام شده است پس حتما در گام اول در اين باره تاييد پزشك خود را بگيريد. درواقع در چنين مواقعي فهرستي از داروها وجود دارد كه شما بايد قبل از تزريق بوتاكس از مصرف آنها خودداري كنيد. اين فهرست را از پزشك خود بخواهيد يا دست‌كم شفاهي با او در اين باره مشورت كنيد. اگر باردار هستيد به هيچ عنوان نبايد از بوتاكس استفاده كنيد. همچنين افرادي كه از بيماري‌هاي عضلاني رنج مي‌برند به‌خصوص بيماري‌هاي اعصاب عضلاني بايد درباره استفاده از تزريقات بوتاكس بسيار احتياط كنند و چه بسا اصلا سراغ چنين تزريقي نروند. باز هم مشاوره با پزشك مي‌تواند بهترين گزينه براي تصميم‌گيري درباره اين مسئله باشد.

 

8 توصيه براي بوتاكس اولي ها

 

يك ساعت قبل از تزريق اين كرم را بزنيد

 

وقتي از سلامت جسم خود براي تزريق بوتاكس مطمئن شديد بايد براي تزريق بوتاكس به صورت خود آماده باشيد. البته تصور قضيه شايد كمي ترسناك باشد اما در طول تزريق اين ترس از بين خواهد رفت. در عين حال براي اينكه درد و مشكلي را احساس نكنيد شايد تصميم بگيريد از كرم‌هايي استفاده كنيد كه صورت شما را بي‌حس كنند. انواع اين كر‌م‌ها در داروخانه‌هاي معتبر موجود هستند اما باز هم بايد با مشورت پزشك كرم مورد تاييد وي را تهيه كنيد. معمولا در استفاده از اين كرم‌ها نبايد صرفه‌جويي كنيد و درواقع بايد لايه ضخيمي از كرم را روي پوست خود بماليد. البته نبايد اجازه بدهيد كرم روي صورت شما خشك شود، بنابراين پيش از تزريق بايد زمان را كاملا كنترل كنيد. براي جلوگيري از خشك شدن كرم روي پوست صورت‌تان مي‌توانيد از كيسه‌هاي پلاستيكي استفاده كنيد و كيسه را روي سطح پوست بچسبانيد به اين ترتيب كرم بي‌حس كننده صورت شما هم خشك نخواهد شد و براي تزريق در بهترين حالت باقي خواهد ماند. در عين حال فراموش نكنيد كه اين كرم‌ها بايد يك ساعت قبل از تزريق روي سطح پوست ماليده شود تا در زمان تزريق آن‌طور كه بايد و شايد پوست شما را بي‌حس كرده باشد. بهترين حالت ممكن اين است كه يك ساعت پيش از تزريق بوتاكس به كلينيك يا مطب پزشك خود برويد و همان‌جا كرم را روي سطح پوست بماليد و زمان باقيمانده تا تزريق را به مطالعه بپردازيد و آرامش خود را هم به اين طريق بالا ببريد.

 

درد كمتر، تزريق بهتر

 

يك ساعت گذشته و حالا شما آماده تزريق هستيد. پزشكان در اين مرحله معمولا كرم روي صورت شما را كه حالا ديگر تقريبا پوست‌تان را بي‌حس كرده با الكل پاك مي‌كنند. بهتر است بعد از پاك كردن صورت براي محكم‌كاري و به حداقل رساندن مقدار كيسه يخ روي سطح پوست استفاده شود در اين صورت دردي كه حالا به واسطه بي‌حسي صورت كمتر شده باز هم كاهش پيدا خواهد كرد، ضمن اينكه اين كار با انقباض رگ‌هاي خوني مانع از كوفتگي و كبودي بعد از تزريق خواهد شد.

 

وقتي دكتر شما متبحر باشد

 

پزشك بوتاكس را تزريق مي‌كند. نقاطي كه تزريق در آنها انجام شده بوتاكس را مستقيم به ماهيچه‌ها منتقل مي‌كنند. فاصله محل‌هاي تزريق بوتاكس بسيار حائزاهميت است. اگر اين فاصله‌ها در تزريق پيشاني بيش از حد كم باشد، ممكن است تا ماهيچه‌هاي چشم بسط پيدا كرده و سبب دوبيني و مشكلات اينچنيني شود، بنابراين پيش از تزريق از اينكه يك پزشك ماهر اين كار را براي شما انجام مي‌دهد مطمئن شويد چون در اين‌صورت مهارت او مانع از بروز هر مشكلي خواهد شد. درواقع تزريق صحيح بوتاكس يك هنر است. در شرايطي كه برخي بيماران به از كار افتادن كامل ماهيچه‌ها براثر تزريق بوتاكس احتياج دارند برخي ديگر فقط نياز به كمي ضعف ماهيچه‌اي خواهند داشت كه اين مهم با تشخيص پزشك محقق مي‌شود. پزشكان مي‌توانند با تشخيص صحيح فقط قسمتي از ماهيچه‌ها را كه احتياج دارند، تزريق كنند نه همه آن موضع خاص را. به عنوان مثال اگر يك طرف صورت ماهيچه‌هاي قوي‌تري داشت، مي‌توانند با تزريق بوتاكس به آن قسمت خاص نتيجه بهتري را براي مراجعه‌‌كنندگان رقم بزنند. مهم اين است كه تزريق بوتاكس توسط پزشك متبحر انجام شود تا با چنين تشخيص‌هاي بجايي بهترين نتيجه ممكن به دست بيايد.

 

پرس‌وجو از پزشك آرام‌تان مي‌كند

 

نتيجه نهايي در تزريق بوتاكس به عوامل متعددي بستگي دارد. مثلا يكي از اين عوامل مي‌تواند مقدار دوز بوتاكسي باشد كه تزريق شده است. درواقع دليل تزريق يا تعداد آن مهم نيست بلكه مهم ميزان واحدي است كه تزريق شده، بنابراين اگر اين مسائل براي شما حائزاهميت است، مي‌توانيد به راحتي درباره آنها با پزشك خود صحبت كنيد و از ماجرا آگاه شويد.

 

بعد از تزريق بايد بدانيد

 

بعد از تزريق شما بايد همچنان 10 دقيقه‌اي منتظر بمانيد تا بوتاكس تزريق شده توسط ماهيچه‌ها جذب شود. بعد از اينكه پس از تزريق 10 تا 15 دقيقه ديگر هم در مطب يا كلينيك پزشك منتظر مانديد تا ماهيچه‌ها بوتاكس را جذب خود كنند، مي‌توانيد به منزل برويد. در منزل مي‌توانيد خيلي راحت آشپزي كنيد، كتاب بخوانيد، قهوه‌اي درست و نوش‌جان كنيد و برنامه دلخواه‌تان را از نظر بگذرانيد و براي 2 ساعت آينده هيچ دغدغه‌اي نداشته باشيد. بوتاكس در اين فاصله زماني به ماهيچه‌هاي شما پيوند خورده و ديگر نمي‌تواند به نقاط ديگري بسط و گسترش پيدا كند. خانم‌ها حتي بعد از اين دو ساعت مي‌توانند در مناطقي كه تزريق روي آنها انجام شده آرايش سبكي كنند و چه‌بسا به كارهاي روزمره‌شان بپردازند بدون اينكه نگراني بابت چيزي داشته باشند. هر چند در مورد آرايش هم بهتر است بعد از پرس و جو از پزشك خود با فراغ بال بيشتري اقدام كنيد و از هر نظر خيال‌تان آسوده باشد، اما در عين حال يك نكته را فراموش نكنيد؛ در روزي كه بوتاكس تزريق كرده‌ايد به هيچ عنوان ورزش نكنيد.

 در اين زمينه بهتر است محتاط باشيد. البته همان يك روز كافي است اما به هر حال كار از محكم‌كاري عيب نخواهد كرد. اگر دنبال بهترين نتيجه هستيد در اين موارد دقيق و جدي باشيد.

 

بوتاكس اول، دوم و...

 

اولين اثرگذاري بوتاكس در فاصله‌ زماني بين 2 تا 6 ماه طول خواهد كشيد. خب اين ماندگاري بين افراد مختلف متفاوت است. درواقع براي كساني‌كه اولين تزريق را تجربه مي‌كنند نكته قابل اهميت زمان تزريق بعدي است. بايد در اين زمينه كاملا آگاهانه عمل شود، چون زمان تزريق بعدي بايد وقتي اتفاق بيفتد كه تزريق اول تاثير خود را از دست داده باشد. شما به مرور زمان متوجه خواهيد شد كه هر تزريق چند ماه براي‌تان جواب خواهد داد. البته نبايد براي تزريق دوم آنقدر صبر كنيد تا تاثير اولين بوتاكس كاملا از بين برود. زماني كه بوتاكس اول ضعيف شده و اثرات تزريق كم‌كم در حال از بين رفتن است بايد براي تزريق بعدي اقدام كنيد. درواقع هدف از تزريق بوتاكس اين است كه ماهيچه‌ها از كار كردن باز داشته شوند و قرار بر اين است كه ماهيچه‌ها كشته شوند نه اينكه دوباره بازسازي شوند. بعد از 2 سال تزريق در فاصله‌هاي زماني مشخص، ماهيچه‌ها ديرتر از سابق خودشان را ريكاوري مي‌كنند و بعد از آن اصلا بعيد نيست فاصله‌هاي زماني تزريق‌هاي بوتاكس افراد به فواصل 2 ساله تبديل شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.