1

مركز زيبايي الماس

پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

1

۳۵ بازديد

انتقال چربي  به عنوان پيوند اتولوگ چربي يا lipoinjection خوانده مي شود. اين روش براي اصلاح ويژگي هاي مربوط به صورت ويا بدن  است كه از چربي خود بيمار استفاده شده است راهي مناسب  براي درمان چين و چروك ويا لاغري صورت وبدن است .

انتقال چربي به صورت ايمن ، طبيعي ، غير  آلرژي زا است كه ميتواند براي تصحيح صورت گونه و چانه وتورفتگي هاي غير طبيعي مورد استفاده قرار گيرد . از آنجا كه انتقال چربي خود استفاده مي كنيم احتمال واكنش و حساسيت سلول هاي چربي ، غير ممكن است .

استفاده از چربي براي شكل‌دهي پستان‌ها برمي‌گردد به بيش از يك قرن قبل؛ كه دكتر Czerny در سال ۱۸۹۵ اولين جراحي «بزرگ كردن پستان را با انتقال يك توده چربي» در يك بيمار از ناحيه پهلو به منطقه نقص پستان انجام داد. سه سال بعدLexer توانست چربي‌اي به بزرگي حجم دو مشت بسته را با موفقيت به داخل پستان‌ها انتقال بدهد. از آن زمان به بعد جراحان پلاستيك، تكنيك‌هاي مختلفي را معرفي كردند اما نكته مهم اين بود كه پس از اقدامات دكتر Mel Bircoll در سال ۱۹۸۵ در استفاده از تزريق چربي در بازسازي پستان بحث دايمي در مورد امنيت تزريق چربي در پستان در آكادمي جراحان پلاستيك آمريكا صورت گرفت و اين آكادمي در سال ۱۹۸۷استفاده از تزريق چربي در بازسازي پستان را ممنوع كرد، چرا كه معتقد بود اين كار سبب نكروز (مرگ بافتي)، ايجاد اسكار و كلسيفيكاسيون در بافت پستان مي‌شود و تفسير عكس‌هاي ماموگرافي بيمار را جهت تشخيص سرطان پستان مشكل مي‌سازد. امروزه متخصصان راديولوژي به خوبي قادرند تغييرات ايجاد شده در ماموگرافي پس از تزريق چربي به پستان را از ماموگرافي يك سرطان پستان افتراق دهند. استفاده از تكنيك تزريق چربي در بازسازي پستان‌ در طول يك قرن اخير دچار فراز و نشيب زيادي شده و در چند سال اخير با استقبال رو به رو شده است . در حال حاضر از اين روش براي جوانسازي صورت ،گونه گذاري و… استفاده ميشود .

آيا مي دانيد بافت چربي از منابع بسيار مهم سلولهاي بنيادي ميباشد و پيري صورت در بعضي افراد به دليل كاهش چربي زير پوست است. با بالا رفتن سن، بافت چربي صورت كم مي شود كه افتادگي پوست و شلي و چروك را بيشتر مي كند، بنابراين كشيدن و بالا بردن پوست باعث جوان سازي كلي نمي شود. گاهي اوقات سفت تر و كشيده تر نمودن پوست باعث جوانتر شدن آن نمي شود بلكه پرتر بودن صورت باعث جوانتر شدن آن مي شود.

قسمت هايي از پوست صورت كه دچار كاهش حجم مي شود مثل گونه ها، گودي زير چشم، خط خنده، شقيقه ها، نازك شدن لبها و حتي پشت دستها را ميتوان با تزريق چربي كه از خود فرد گرفته مي شود به ناحيه مورد نظر تزريق ميگردد پر نمود و كاهش حجم را اصلاح كرد . آيا مي دانيد مي توانيد بدون اينكه وزن تان را اضافه كنيد صورت و يا پشت دستهايتان را پرتر و يا حجيم نمائيد .

تزريق چربي با بي حسي موضعي و به صورت سرپايي انجام مي گيرد. پوست در اين روش بخيه زده نمي شود و چربي به وسيله سوزن مخصوص برداشت شده و در محل مورد نظر تزريق مي گردد.

◄◄ فاكتورهاي دخيل در ماندگاري چربي تزريق شده شامل :

۱- انتخاب محل دهنده چربي مناسب

۲- ميزان عروق و تحرك محل گيرنده چربي

۳- ميزان تماس بافت چربي با هوا ، خون و ليدوكايين

۵- تكنيك گرفتن و تزريق چربي

۶- ميزان چربي تزريق شده

۷ – تزريق همزمان با PRP

انتخاب محل دهنده چربي مهم است. قسمت خارجي ران محل ايده الي است ولي چربي از محلهاي ديگر از جمله شكم،باسن و.. هم قابل استخراج است،استخراج چربي از نواحي از بدن كه به رژيم غذايي مقاوم است ارجح ميباشد .

تزريق چربي ا بر خلاف تزريق ژل خطر جابجائي و يا آلرژي ندارد چون چربي سلول زنده است وفقط از يك جا ي بدن فرد برداشته شده و به جاي ديگر منتقل شده است. در شرايط استريل خطر عفونت يا انتقال بيماري ندارد زيرا از خود فرد گرفته ميشود.بر خلاف ژل ويا پروتز در لمس قوام بسيار طبيعي دارد چون از جنس چربي خود فرد است.

نواحي با كمترين تحرك بيشترين ماندگاري را دارند. ،بيشترين ماندگاري در نواحي پيشاني،زير چشم،گونه، وكمترين در ناحيه لب و خط اخم ميباشد.

با سرنگ هاي كوچك  و كانولاهاي مخصوص، چربي را از سطح بدن جاييكه در آن چربي متركم و مناسب است ،از قبيل شكم ، ران و يا باسن شما كشيده ميشود.

سپس شستشو شده و با استفاده از كانولا هاي باريكي در محل مورد نظر در زير پوست محل چين و چروك خوردن تزريق ميشوذ. اين پروسه ممكن است تا زماني كه به حجم مورد نظر برسيم تكرار شود.

چربي تزريق شده نوعي پيوند سلولي است كه ازجايي از بدن ،به جاي ديگر بدن انجام مي شود و بخشي از سلولهاي پيوندي به طور موفقيت آميز زنده و جزو بافت هاي محل گيرنده مي شود . اين درصد باقي مانده به طور دائم در صورت باقي مي ماند ،پس از آنجايي كه بخشي از سلولهاي پيوند شده نمي گيرد و از بين مي رود ( كه طي حدود ۶ هفته رخ مي دهد ) ، معمولا بعد از ۶ ماه تا يك سال تزريق چربي تكميلي براي دومين بار ، ممكن است نياز باشد تا ميزان بزرگ شدن و پر شدن مورد نظر به ميزان دلخواه برسد .

◄◄ آيا در تزريق چربي نيازبه بيهوشي هست؟

خير، تزريق چربي تحت بي حسي موضعي انجام ميشود .

◄◄مراقبت هاي بعد از تزريق چربي كدام است؟

به فرد توصيه مي شود كه از وارد كردن فشار زياد به محل تزريق جهت جلوگيري از جا به جايي چربي تزريق شده خودداري كند.

ممكن است در محل تزريق چربي و محلي كه چربي از آن گرفته شده دچار كبودي، تورم و  درد شويد. اين حالت طبيعي بوده و به تدريج در طي چند روز تا چند هفته برطرف مي شود(ميزان كبودي و تورم متناسب با مقدار چربي تزريق شده است ولي به طور معمول ۲ هفته طول مي كشد.

◄◄◄  نكته مهم : اگر چربي بهمراه PRP تزريق شده باشد استفاده از هرگونه داروي ضد التهاب و كورتون ممنوع است .

ليپوديستروفي باسن :

درمان گوديهاي باسن كه ناشي از ضربه در سنين پايين است هم بخوبي با تزريق چربي قابل درمان است .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.